Heart Chat Bubble

Helgens bestyr


Meep meep på er kära vänner!

Här sitter jag och gör just ingenting. Är rätt så seg efter att jag mådde dåligt i torsdags. Skulle bara varit hemma och tagit det lugnt i fredags, men var tvungen att hämta vantar & underställ på dagis, sen vidare till Laholm för att invänta bussen hem till lilla byn. Kände hellre för att sitta inomhus i ca 2 timmar än att stå utomhus i 1 timme..
Somnade på soffan direkt när jag var hemma och sov i ca 1,5-2 timmar.

Kände att jag egentligen skulle ha lagt lördagen på att ligga och vila upp mig, men åkte iväg på diverse äventyr som slutade hemma hos M, J & deras lilla A-L.

Vi åt massor av gott, grillade flintastek med ungsrostade rotfrukter och hemmagjord sås. Sen blev det chokladtårta med hallonmousse till efterrätt. Jag kände mig helt sprängfull! Rullade runt där i lilla huset kändes det som! Haha!! Så jäkla gott. Vi kikade på en norsk film om Troll, och sen blev det Melodifestivalen. Sen blev det hemgång med en trött liten tjej. Och mamma för den delen.

Söndagen bestod av en liten tur ut till grustaget i sin vanliga ordning, M, J & A-L kom dit också, vi såg på när killarna åkte skridskor och vi mammor pratade en massa strunt. C fick åka lite pulka & snowracer, vilket hon uppskattade en hel del.
Efter en stunf ute i kylan så packade vi in, vagnar, barn och hund & åkte hem till oss. det blev varm choklad, kanelbullar och kakor till mysfilm. Barnen härjade en massa och vi föräldrar var mest bara trötta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim RSS 2.0