Heart Chat Bubble

Räkningar suger

Så tycker nog många av Sveriges medborgare idag ;D Haha!!

Betalade av en del av räkningarna nu, men sen så återstår fler räkningar för ca 3000 kr som jag ska betala när jag får mina pengar >.< Jag önskar att jag vann en 25 000 kr i månaden i 25 år på Triss, det hade varit superskönt eftersom jag snart går in i fas 3 och då inte får några pengar från Försäkringskassan..

Är glad för Telenor bjuder på 3 månaders abonnemangsavgift (699 kr för mig), så under februari-april så kommer jag bara att betala 119 kr till dem, och det är avgiften för mobilen (20 kr) och försäkringen (99 kr). Sen i april så avslutas mitt gamla abonnemang så där försvinner 100 kr i månaden. I mars så ska jag säga upp mitt mobila bredband så då försvinner 199 kr + fakturaavgiften i juni :D

Härligt när kostnaderna dras ner. Värre är när de går upp :/ Typ som hyran.. Nu efter hyreshöjningen så betalar vi 5033 kr (lägenheten & garaget). Och detta är en riktigt billig lägenhet i kommunen. Är en marklägenhet, 2 RoK, 63 kvm, uteplats. Vi ligger ca 500-600 kr mindre i hyra än vad de andra tvåorna ligger på här i byn. Sjukt!!

Har suttit och kikat igenom reklamen lite nu och skrivit en lista på vad som ska inhandlas. Blir 3 affärer som vi ska inom. Haha! Fast alla tas inte ikväll.. Det hinner vi inte. Gött att jag har 60 kr rabatt på blöjor på maxi, och sen 40 kr på Ica inne i Laholm.. Billigt och bra!

Kom på innan idag med att vi måste skicka in papperna för bostadsbidraget också. Det har vi helt glömt bort, så vi får sätta oss ner och försöka fylla i det ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim RSS 2.0