Heart Chat Bubble

Rutiner

Idag så var jag på praktiken igen, C är bra i magen igen och det är verkligen härligt att komma hemifrån igen. Är så tråkigt att bara sitta inne.
När vi var hemma så vågade jag inte chansa på att gå ner till lekplatsen eller för långa promenader med Marley för jag var rädd att C skulle bajsa. Och alla med små barn vet att rumpan lätt blir irriterad när de är dåliga i magen :( Vågade inte riskera att hon skulle lägga en kladd som sen inte märktes i tid..

Och precis som på alla torsdagar så var det studiecirkel för oss tjejer kl 13. Lika roligt och inspirerande & framförallt peppande som vanligt! Som vi skrattar under de timmarna vi sitter och pladdrar.
Iaf så när det kom till mig idag, så började jag prata om att jag drömmer om att skaffa mig rutiner som är bra för mig & hela min lilla familj.

Alla tjatade en massa på mig, och kände delvis hur paniken växte och hur insikten om att jag för min skull verkligen borde fixa rutiner kom fram. Panik över att jag har så svårt att hålla mig till rutinerna, snabbt så går det över till att kännas som "måsten" och då blir det jobbigt! Jag avskyr alla måsten, känner mig tvungen att bryta det mönstret med måsten för jag avskyr att känna mig låst och bunden till något.
Hela mitt liv har jag levt med min impulsiva sida som både varit bra och dålig. Den har gett mig många roliga upplevelser och minnen, men samtidigt försatt mig i jävligt dumma situationer..
Blandad kompott med andra ord..

Men nu kan jag inte fortsätta att bryta mina rutiner jag skaffar mig, för det är inte bra alls för mitt mående.
Närmare än så vill jag inte gå in på eftersom allt detta är så nytt för mig att skriva om. Endast ett fåtal vet om hur det ligger till.. Och så ska det förbli iaf ett tag till.

Så jag ska sätta mig ner nu med Robin och skriva ner hur vi vill att våra rutiner ska se ut. Men först så ska jag skriva i min Jag-Är-Bra-bok.. Har slarvat med den supermycket den sista tiden.

Men först en cigg, ha det underbarast <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim RSS 2.0