Heart Chat Bubble

Sanningen

Jag förstår inte varför alla alltid ska glamma så förbaskat mycket med sina liv som småbarnsföräldrar..

Det är inte så glammigt, som idag för min del. Cassandra lever rövare Deluxe med diverse saker. Jagar hunden på sin bobbycar, eller med sin lära-gå-vagn, leker med hundens mat och vatten, hoppar på mig, drar mig i håret, vägrar sova middag, försöker tvångsmata hunden med allt hon hittar, ger honom sina leksaker och blir sen arg när han tuggar på dem (hennes demolerade tandborste var det som gick sönder idag), ritar på sängen, bordet & väggarna osv.

Glamour My ass..! Ibland så vill jag jag mer än gärna slita av mitt hår. Men jag biter ihop och längtar tills marodören ska sova, så man kan lägga sig på soffan eller i sängen och bara andas, och tänka "Shit, jag överlevde denna monaterdagen idag också". Inte för att det är såhär var dag, som tur är!

Oftast så är det full rulle, fast mindre frustrerande. Idag så är det en sån dag då det är full rulle XXXXL och mer frustrerande.

Men jag älskar min fjant (läs monster) unge iaf. Mest av allting i hela världen. Och det vet hon :)

Nu la jag försöka diska, igen. Det blir tredje försöket idag, hon sätter sig nämligen mellan mina ben och skåpet, trycker på allt vad hon kan, skriker, gråter och bits/slåss allt vad hon kan om jag ska diska.

Anledningen? Inte den blekaste aningen. Hon vill nog äta från en smutsig tallrik eller något. Frustrationsnivå? Typ något i stil med 8/10 idag, annars så är det typ 4/10.

May the force of TÅLAMOD be with you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim RSS 2.0