Heart Chat Bubble

Sånt man får stå ut med

Jag blir så irriterad på vår hyresvärd!
Vår ena granne lider av en blandning av psykiska sjukdomar, och jag förstår att han har det jobbigt. Men när han struntar i att ta sin medicin, dricker alkohol (även när han går på medicin) och väljer att röka holk ibland, det känns inte riktigt okej för min del. Jag skiter i att han åker iväg och röker holk, men jag tror inte att det är så bra med hans mediciner att han blandar det med droger & alkohol..
Nu i onsdags natt så hade hans flickvän (de var tillsamman i ca 5 dagar) gjort slut med honom, han var full när han kom hem halv 12 på natten. Jag och R var ute med Marley på uteplatsen och rökade nattaciggen när vi hörde hur någon bara vrålade. Alltså verkligen vrålade!

Helt plötsligt så kom han ut på baksidan runt husknuten och slängde sig i marken, grät och vrålade samt dunkade händerna i marken. R gick bort till honom och följde med honom in i lägenheten. Då klädde han av sig så han endast hade t-shirt på sig. Varken byxor, strumpor eller kalsonger hade han på sig. Han började att kasta glas, parfymer och annat omkring sig, sprang omkring barfota på glaset. Slog sönder sin toalettdörr och bara skrek och vrålade. R ringde efter hans boendestöd som finns 4 minuters promenad härifrån. En från personalen kom direkt och R gick hem igen.

Bild från google



Efter ca 20 minuter när vi precis kommit i säng så hör vi hur glas krossas. R springer in till grannen igen och jag ringde efter boendestödet en gång till. Han i personalen skulle bara tillbaka till lokalen och hämta en sopborste och uppsamlare till glaset inne i lägenheten när grannen då började kasta UT saker från lägenheten genom sina fönster!!! Boendestödet tog med grannen till sina lokaler och sen var det lugn och ro igen.

Så i torsdags så ringde en annan granne till hyresvärden för att kräva att han ska flytta. Hon har knappt kunnat sova i sin säng sedan han flyttade in för att han spelar hög musik hela nätterna, eller tittar på film med superhög volym. Han smäller i dörrarna, slänger över fimpar på andra grannens uteplats osv. Ett tag så kom han hem till oss 5-25 gånger om dagen, tiggde cigg, mat, dricka, pengar och alkohol. Han kunde även be om ett glas vatten, och då bor han ca 6 meter ifrån oss!!
En gång när jag var ensam hemma med C så diskade jag, kom ut i tvrummet och då bara stod han där!! Fatta vad rädd jag blev då! Trodde jag satte hjärtat i halsen, blev så förbannad och frågade vad fan han sysslade med.

Jag har själv pratat med hyresvärden om att det är direkt olämpligt att han bor här, och endam utan någon som ge honom stöd med det vardagliga livet! Han kan knappt laga mat själv, kan inte handla själv mm och boendestödet kan inte hjälpa honom med det alltid, och det är en massa annat. Bl a upprepade självmordsförsök..
Hyresvärdens svar är att de inte kan tvinga någon att flytta utan grund.. Eh? Jaha, och de 47 gångerna som ena grannen ringt in och sagt att hon inte kunnat sova pga hans musik som spelat till halv 4 på morgonen, 5 dagar i rad? Hon fick fan kontakta hyresgästföreningen och be om hjälp, så de skickade en varning till hyresvärden, som då BOKADE en tid med den jobbiga grannen för att han skulle visa hur högt han spelade om nätterna.. Trodde de på det själva eller, när han hade volym 17 istället för 47 som han annars har.. Så jävla dålig stil. En gång ringde hon störningsjouren, svaret hon fick var att hon skulle gå och ta sig en whiskey och sen krypa ner i sängen igen.. Får de ens lov att strunta i att man ringer in och ber om hjälp med att få tyst på en grannes oväsen?

Bild från google



Ska ringa dem på måndag och be om hyresavdrag för att vi inte vågar bruka gräsmattan pga glaset som ligger där. Hur ska C som är 2 år förstå när vi säger " Du kan inte leka eller gå på gräset vännen, för det är en massa glas där som du kan göra dig illa på"..? Sen att vi får störd nattsömn av hans hysteriska utbrott, måste ha dörren låst alltid för att han inte ska kunna gå in i lägenheten oanmäld igen? För att han i princip har trakasserat oss och tiggt om mat/dricka/cigg osv.
Nej men de kan inte tvinga någon att flytta tydligen.. Hah! Bullshit så det bara skriker om det! Hade jag inte betalt hyran så hade jag åkt ut fortare än en höna skiter.. Jävla idioter..! Stackars de äldre som bor vägg i vägg med honom, som är rädda för honom med tanke på hans utbrott (då han vrålar och slår sönder halva lägenheten) och som inte kan sova. Två gånger på en månad har han fått byta fönster.. Icke normalt att tvingas stå ut med detta enligt oss, "sånt man får räkna med" enligt hyresvärden..

Är det någon annan som tycker att hyrevärden agerar helt fel? Efter att ha fått in upprepade klagomål från grannar om denna killen sedan slutet på Juni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Tasnim RSS 2.0